Een nieuw begin begint bij Stichting Elevator.

Stichting Elevator is er voor iedereen die een duwtje in de rug nodig heeft om zijn eigen kracht terug te vinden. Soms lukt het u even niet alleen, dan zijn wij er voor u. Wij helpen u met het zoeken naar de juiste oplossing voor uw hulpvraag. Door u aan te melden heeft u de eerste stap al gezet, wij zien u graag terug voor een kennismakingsgesprek!

Bent u op zoek naar een nuttige dagbesteding? Wilt u wat betekenen voor uw medemens? Bent u een lange tijd uit de roulatie geweest? En wilt u weer graag aan de slag? Kijk dan snel wat wij voor u kunnen betekenen.

Projecten

Stichting Elevator organiseert regelmatig leuke activiteiten en projecten om de buurtcohesie binnen uw wijk te verbeteren. Zo draagt de stichting zijn steentje bij aan de leefbaarheid en veiligheid bij u in de buurt. Wij doen o.a. lichte opknapwerkzaamheden en seizoensgebonden klussen zoals bladeren vegen of sneeuwruimen.

Activiteiten & bijeenkomsten

Stichting Elevator organiseert verschillende creatieve, educatieve en informatieve activiteiten. Deze activiteiten worden gegeven door onze vrijwilligers. U kunt bijvoorbeeld denken aan trainingen die de zelfredzaamheid bevorderen. Ook organiseren wij workshops en bijeenkomsten, zo kunt u denken aan een workshop ‘’omgaan met geld’’ of een informatieve bijeenkomst ‘’hoe om te gaan met schulden’’.

Vrijwilligerswerk

Wij zijn een stichting die voor het grootste gedeelte uit vrijwilligers bestaat. En daar zijn we trots op! Ons vrijwilligersteam is heel divers. Van jong tot oud, laagopgeleid of hoogopgeleid, bij ons is iedereen welkom. Sinds vorig jaar hebben wij bijvoorbeeld ook statushouders binnen ons vrijwilligersteam en daar zijn we zeer tevreden over!

Maatschappelijk werk

Stichting Elevator heeft ook maatschappelijk werkers in de gelederen waar u terecht kunt met al uw overige hulpvragen. U kunt bijvoorbeeld denken aan hulp bij uw administratie en financiën. Indien wij u niet kunnen helpen met uw hulpvraag kunnen wij u ook doorverwijzen.

Nazorg voor ex-gedetineerden

Het nazorgtraject voor ex-gedetineerden duurt ten minste 10 weken. Gedurende die periode wordt er gekeken naar de 5 leefgebieden identiteitsbewijs, inkomen, huisvesting, schulden en zorg. Wij bieden ex-gedetineerden ook nazorg Plus aan. Nazorg Plus begint na het einde van uw nazorgtraject. Dit is een extra service die Stichting Elevator u aanbiedt, zo kunnen wij u een maatje toewijzen of u kunt kiezen voor de mogelijkheid om met een van onze maatschappelijk werkers te communiceren middels social media.

Overige begeleidingstrajecten

Voor statushouders die begeleiding nodig hebben met integreren in de samenleving, voor mensen met schulden die hulp nodig hebben bij het oplossen daarvan, voor langdurig werkloze die weer aan de slag willen, voor jongeren die tegen knelpunten aanlopen in hun ontwikkeling. Voor al deze groepen heeft Stichting Elevator begeleidingstrajecten op maat. Wij kijken met u naar verschillende leefgebieden zoals: wonen, dagbesteding, financiën, gezondheid etc.

Meld u hier aan voor één van onze activiteiten

Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op!